Regulamin udzielania świadczeń stomatologicznych w Gabinecie Stomatologicznym „Stomabis”
ul. Dziadoszańska 46 Wrocław
Umawianie pacjentów na wizytę
Pacjenci zapisywani na wizyty w terminach zgodnie z kolejnością zgłoszeń. Na standardową wizytę przeznaczamy od 30 do 60 minut , na wizyty wymagające więcej czasu ( leczenie endodontyczne, protetyczne ) czas wizyty jest ustalany indywidualnie. Co najmniej na dzień przed umówionym terminem wizyty asystentka poinformuje Pacjenta o terminie i godzinie wizyty. Lekarz udziela konsultacji tylko bezpośrednio przy fotelu dentystycznym.
Pierwsza wizyta
Pierwsza wizyta jest związana z wypełnieniem przez Pacjenta kwestionariusza dotyczącego stanu zdrowia oraz zapoznania się z regulaminem i Rodo. Następnie lekarz stomatolog po przeglądzie jamy ustnej przedstawi Pacjentowi plan leczenia.
Kolejność przyjmowania Pacjentów
Pierwszeństwo mają osoby zapisane na wizytę. Staramy się aby nie było opóźnień w przyjmowaniu pacjentów,jednak czasami występują nieprzewidziane, niezależne od nas sytuacje, które wydłużają czas wizyty Pacjenta. Z tego powodu prosimy aby Pacjenci mieli przygotowaną odpowiednią rezerwę czasową na wizytę i ze zrozumieniem podchodzili do ewentualnych niewielkich opóźnień.
Ponadplanowo przyjmujemy wyłącznie Pacjentów z powikłaniami bólowymi powstałymi w trakcie aktualnie prowadzonego w naszym gabinecie leczenia. Pozostałe osoby wymagające nagłej interwencji lekarskiej staramy się przyjąć w jak najszybszym terminie zależnym jednak od możliwości czasowych przyjmujących lekarzy.
Rękojmia
W trosce o dobro pacjenta pracownicy i współpracownicy gabinetu wykonują swoje usługi z należytą starannością na najwyższym poziomie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi postępowania reklamacyjnego usługi stomatologicznej (Kodeks Cywilny art. 627- 646, przepisy o umowie o dzieło), udzielamy rocznej rękojmi na wykonane w gabinecie wypełnienia (plomby) oraz uzupełnienia protetyczne.
Reklamacja nie jest uwzględniana w przypadku gdy Pacjent:
- przerwie zaplanowane leczenie
- nie stosuje się do zaleceń lekarza dotyczących higieny jamy ustnej i protez ruchomych
- nie zgłasza się na wizyty kontrolne wyznaczone po zakończeniu leczenia
- nie wykona odbudowy protetycznej zęba po leczeniu kanałowym
- użytkuje lub przechowuje protezy niezgodnie z zaleceniami lekarza
- samodzielnie dokonuje korekt, przeróbek, napraw uzupełnienia protetycznego
- dokona naprawy w innym gabinecie
- ulegnie wypadkowi, w wyniku którego doszło do uszkodzenia uzupełnień
- cierpi na bruksizm (zgrzytanie zębami)
- ma postępujące zaniki kostne powodujące osiadanie protez
- uszkodzi protezę poza jamą ustną
Powikłania
Przed zaplanowaniem leczenia stomatologicznego Pacjent musi być świadomy, że mimo największej staranności lekarza w trakcie leczenia może dojść do niechcianych i nie podlegających reklamacji powikłań takich jak:
- ból leczonego zęba lub tkanek otaczających, szczękościsk
- pęknięcie, złamanie zęba, obrzęk, ropień, krwiak
- krwawienie po zabiegu chirurgicznym
- podwyższona temperatura ciała, złe samopoczucie, reakcja alergiczna na zastosowane leki
Wystąpienie powikłań może spowodować u Pacjenta między innymi:
- dyskomfort i stres spowodowany bólem
- konieczność przyjmowania leków mających znaczenie u kierowców i kobiet w ciąży
- problemy natury estetycznej, problemy z jedzeniem i mówieniem
- nieprzewidziane wcześniej leczenie kanałowe, ekstrakcję zęba lub leczenie protetyczne
Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej „RODO”) informujemy, że:
I.Administratorem Pani/Pana* danych osobowych jest Gabinet Stomatologiczny Stomabis, ul. Dziadoszańska 46, 53-1 Wrocław oraz ul. Swobodna 14/2, 50-088 Wrocław.
- Będziemy przetwarzać Pani/Pana* dane wyłącznie w celu profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego lub zgodnie z umową z pracownikiem służby zdrowia i z zastrzeżeniem warunków i zabezpieczeń, o których mowa w art. 11 ust. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.
III. Prawo do sprzeciwu
W każdej chwili przysługuje Pani/Panu* prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana* danych, przetwarzanych w celu i na podstawie wskazanych powyżej. Przestaniemy przetwarzać Pani/Pana* dane w tych celach, chyba że będziemy w stanie wykazać, że istnieją ważne, prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana* interesów, praw i wolności lub Pani/Pana* dane będą nam niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Będziemy przechowywać dane przez okres niezbędny do archiwizowania dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującym prawem.
- Pani/Pana* dane osobowe mogą zostać przekazywane wyłącznie lekarzom, podmiotom leczniczym, podmiotom diagnostycznym, wyłącznie w celach określonych w punkcie II oraz podmiotom i organom, którym bezwzględnie obowiązujące przepisy nakazują ujawnienie tych danych.
- Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu* prawo do:
- a) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
- b) sprostowania (poprawiania) swoich danych
- c) żądania usunięcia, ograniczenia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania
- d) przenoszenia danych
- e) wniesienia skargi do organu nadzorczego
VII. Podanie danych jest dobrowolne
VIII. Informujemy, że nie podejmujemy decyzji w sposób zautomatyzowany i Pani/Pana* dane nie są profilowane.
- W każdej chwili przysługuje Pani/Panu* prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Pani/Pana* danych osobowych, (w tym należących do szczególnej kategorii), ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody udzielonej przez Panią/Pana*, przed jej wycofaniem. Nadto odmowa zgody lub jej cofnięcie może spowodować niemożność udzielenia Pani/Panu świadczenia medycznego i uzasadnia odmowę udzielenia takiego świadczenia.